cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Read only

MRP Problem in SAP

former_member788384
Discoverer
0 Kudos
266

[English]

Good morning, everyone!

First of all, I would like to mention that I am an intern, and I am still learning the SAP tool. So my lack of knowledge in the area is huge.

I am developing a project whose theme is the improvement of processes within the supply chain, for a determine product.

At this time, the company's MRP is done manually in excel. This is because, this product is produced by the company for internal consumption and for sale to a customer. SAP can automatically do MRP, but it cannot divide the raw material that is required for that customer's orders. That's why they're doing it manually.

My question is:

Why can't SAP do this separation?

What solutions would you have to solve this situation?

A big thank you for your attention!

______________________________________________________________________________________________

[PT]

Bom dia a todos!

Antes de tudo, gostava de referir que sou uma estagiária, e ainda estou a aprender a ferramenta SAP. Portanto, a minha falta de conhecimento na área é gigante.

Estou a desenvolver um projeto cujo tema é a melhoria dos processos dentro da cadeia de abastecimento, para um determninado produto.

Neste momento, o MRP da empresa é feito manualemnte em excel. Isto porque, este produto é produzido pela empresa para consumo interno e para venda a um cliente. O SAP consegue fazer automaticamente o MRP, contudo não consegue dividir a matéria-prima que é necessária para as encomendas desse cliente. Daí estarem a fazer manualmente.

A minha questão é:

Porque é que o SAP não consegue fazer essa separação?

Que soluções dariam para resolver esta situação?

Desde já um grande obrigada pela atenção!

Accepted Solutions (0)

Answers (0)